Meer succes met kant-en-klare content
Voel je weerstand bij jezelf verkopen?
Ik zie veel mooie talentvolle ondernemers die maar niet GROEIEN door uitstelgedrag en perfectionisme..
Herken je dit?
- Weerstand voelen bij jezelf moeten verkopen?
- Sociale media en die nieuwsbrief maar voor je uit schuiven?
- Met tegenzin promotie foto’s & video’s moeten maken?
Ik weet hoe dat voelt omdat ik hier zelf ook veel last van heb gehad.
Heel frustrerend, als je weet dat je goed bent in je vak, jarenlang je geld hebt verdiend met mooie verhalen schrijven (oa. in NRC) maar dat de klanten wegblijven, en jouw omzet achterblijft.
Kies voor kwaliteit
Dan heb ik nu echt iets voor jou: mijn Feedback Sessies!
Een abonnement op onderscheidende kwaliteitsverhalen. Elke maand opnieuw.
Hiermee ga je consistent pure verhalen delen, waardoor je op een authentieke manier zichtbaar wordt. In een tijd dat iedereen online werkt en daar de -cruciale- eerste indruk opdoet, laat jij jezelf op een natuurlijke manier zien.
Doe je dit consistent, dan gaan klanten JOU weten te vinden zonder bullshit-marketing met schaarste-trucjes als vol = vol en ‘alleen vandaag geldig’.
En minstens zo belangrijk: Google is gek op consistente, originele content en zal je hoger gaan ranken.
Hoe fijn is dat?!
Het noodzakelijke duwtje in je rug,
de stok achter de deur..
Zodat je nieuwsbrieven en sociale media-kanalen interessanter & urgenter worden. En jij op een persoonlijke, pure manier zichtbaar wordt, vanuit jouw KERN waarden. En omdat je plezier uitstraalt!
Continu pure content
Niet 1 keer, maar consistent pure, authentieke content delen.. Dat is jouw gouden ei.
Klanten én Google zijn hier gek op: je komt hoger in hun zoekmachines, waardoor mensen je nog sneller weten te vinden.
Een opwaartse spiraal naar meer omzet & meer succes. Lekker man!
Denk aan de succes-wet: ‘Nothing beats consistency’
JIJ bepaalt welk verhaal je indient. Daarop ontvang je professionele feedback van mij – academisch geschoolde journalist/ eindredacteur – met advies over de juiste tone-of-voice. En welke gevoelswoorden daar het beste bij passen.
Nadat we eerst jouw doelgroep in kaart hebben gebracht, en jouw onderscheidende skills hebben opgegraven.
Verlos jezelf voor altijd van uitstelgedrag, perfectionisme en buikpijn!
Ga consistent authentieke content delen. Je zal zien dat je klantenbestand moeiteloos gaat groeien, en jij meer lol krijgt in je bedrijf.
Feedback sessies, wat krijg ik dan?
- persoonlijke feedback
- consistente content
- 1-op-1 coachingscalls (40 min.)
- onderscheidende, authentieke uitstraling
- meer overtuigingskracht
- klanten die zichzelf herkennen
- leads die spontaan op je pad komen
- hogere ranking op Google
- meer plezier in je marketing
Meer weten?
Klik dan snel op de oranje button voor een kennismakingsgesprek. In deze call kan je al je vragen stellen en je 1e sessie boeken.
Of mail even naar: kees@keesjandijkstra.nl
Schrijven = als wijn proeven
‘Huh, wat bedoel je?’ hoor ik je denken.
Een goed glas wijn beoordeel je op kleur, geur. Je proeft, en laat hem eens goed over je tong rollen. Je zet al je zintuigen open om de wijn op waarde te schatten.
Dat doe ik graag met taal. Ik laat woorden RESONEREN, kijk naar de doelgroep, en voel of ze bij deze lezer passen. Ik proef als het ware of de gebruikte woorden smaakvol en krachtig genoeg zijn.
Of ze bij je passen, anders gezegd: of ze authentiek zijn. Zo niet, dan kiezen we andere woorden die beter aansluiten. Onze kleurrijke taal heeft zoveel synoniemen!
Waarom belangrijk?
Vakjargon en clichés zijn een probleem in de hedendaagse communicatie, zowel offline als online. Als mensen je taal niet goed begrijpen groeit het wantrouwen en de afstand, en keldert de kans dat ze klant zullen worden..
Klanten zijn namelijk niet dom, ze voelen gelijk of je ze begrijpt of dat je ze iets probeert aan te smeren. Of je hun problemen écht snapt.
Als je ze afschrikt met vreselijk vakjargon (“we gaan dit borgen bij de stakeholders” brrr) ben je ze al kwijt voordat je überhaupt begonnen bent..
En toch zie ik dit nog bijna dagelijks. Er wordt vaak oldskool gedacht: we moeten indruk maken met belangrijke woorden.
Het is mijn diepste overtuiging dat je clichés ten alle tijden moet vermijden op je site, nieuwsbrief, blogs en social media-kanalen.
Je bereikt veel meer met woorden die bij JOU passen. Daarmee word je authentieker, geloofwaardiger, krachtiger en overtuigender. Zo onderscheidt jezelf op een originele manier zonder een ‘copycatter’ te worden.
Een boek schrijven?
Droom je al járen van een boek, maar kom je geen stap verder?
Om mij heen hoor ik veel mensen die dromen over een eigen boek. Het is vaak een jarenlange wens die maar niet van de grond komt…
Een onvervuld verlangen. Ik weet hoe je je voelt, ik heb mijn boekenambities ook veel te lang uitgesteld. Eind 2015 heb ik na 2 jaar archief- en literatuuronderzoek mijn 1e non-fictie boek afgerond.
Het kostte bloed, zweet, tranen, zitvlees en doorzettingsvermogen. Maar ik kan zeggen dat het super voelt om zo’n lang gekoesterde droom te verwezenlijken! Voldoenend ook, om stapels met dozen te zien staan bij de uitgever, en om je eerste verse boek te mogen vasthouden..
De dag dat ik mijn non-fictie manuscript inleverde bij de uitgever was ik trots: het is me gelukt!
Dat voldane geluksgevoel voelde ik weer bij de daaropvolgende mijlpalen: het vers gedrukte boek in je handen (zie foto), je eigen boek zien liggen in boekwinkels en etalages, mooie reviews van lezers, veel bestellingen in de voorverkoop, een boekpresentatie vol lovende woorden, oud NAVO-baas De Hoop Scheffer die mijn 1e exemplaar in ontvangst nam..
Ik gun iedereen met een boekenwens dit bijzondere gevoel. Daar kan geen geldbedrag tegenop…
Ik help je graag de beslissende stappen te zetten, met je mee te denken, zodat jij dit ook te bereiken!
Schrijfexpert
Ik deel graag mijn schrijfervaringen met professionals die dezelfde passie voor schrijven voelen. Maar die ook -tig redenen hebben om er niet mee aan de slag te gaan.. Ik ken de excuses. Na mijn eersteling, zit er een tweede boek in het vat. Ondertussen werk ik met veel plezier met ambitieuze ondernemers die beter willen leren schrijven en help ze met de uitvoering van hun schrijfprojecten.
Ook ben ik druk met de ontwikkeling van een mooie MASTERCLASS, een combinatie van online en offline diensten. Omdat je schrijfoefeningen prima online kunt doen kies is voor een videotraining, met ‘live’ feedback omdat dat meer impact heeft. Uit ervaring weet ik dat het erg stimulerend is om met anderen aan een gedeelde passie te werken, creatief bezig te zijn, samen met woorden te spelen.
Het schrijfproces vergt een lange adem waarbij een steuntje in de rug geen overbodige luxe is: zo kun je samen blijven puzzelen, herschrijven en elkaars hoofdstukken ‘peeren’ en ’tegenlezen’. Maar ik kan je zeggen, het is alle inspanningen waard. Zeker als je daarna met je boek op primetime TV voor 700.000 kijkers mag vertellen over de inhoud.
Schrijfvertrouwen
Misschien denk je: ‘er zijn zoveel schrijfcoaches, waarom zou ik voor jou kiezen?’
Door mijn jarenlange schrijfexpertise als academisch geschoolde verslaggever weet ik hoe je lezers moet boeien. Door ze vanaf de eerste zin bij de kladden te grijpen! Daarnaast heb ik het hele schrijfproces van A tot Z zelf met succes doorlopen, bezit ik een diepe liefde voor taal en kan ik je met mijn enthousiasme en gedrevenheid op meerdere vlakken tegelijk ondersteunen: met je schrijfstijl, structuur, zitvlees kweken, maar ook met de gevoelswaarde van woorden.
En misschien nog wel het belangrijkste: met het overwinnen van mentale drempels en onvermijdelijke tegenslagen. Het mentale deel – ik noem het ‘schrijfvertrouwen’ – is in mijn ogen één van de belangrijkste aspecten om te slagen in het schrijverschap.
Nieuwsgierig?
Mail voor een vrijblijvende, gratis afspraak: kees@keesjandijkstra.nl